ką skaityti?


Išpopuliarėjus internetui daugeliui žmonių iškilo klausimas, kas geriau: popieriuje spausdintas žodis, ar ekrane mirguliuojantis tekstas? Šia tema tikrai nemažai prirašyta, diskutuota ir aš, turbūt, nieko naujo negaliu pasakyti, tik pasidalinti savo požiūriu.

Manau, kad man pačiam spausdintos knygos kompiuteris tikrai nepakeis( gal kiek konkuruoti galėtų nebent tos mažos nešiojamos e-knygos. Juk standartinio kompo neįsimesi į striukės kišenę, negalėsi išsitraukti trijų minučių skaitymui stovint troleibuse( esu ne kartą tai išbandęs, tik dažniausiai tai būna negrožinė literatūra, o visokie konspektai). Apskritai, dauguma, turbūt, turite savitą skaitymo ritualą(puodelis arbatos/kavos, mylimas krėslas, suoliukas, lova), kurį adaptavus kompui, tai netektų to žavesio. Taigi popierinė knyga šiuoj vietoj akivaidžiai laimi (kalbu apie subjektyvią savo nuomonę).

Kitas dalykas, kur naujosios technologijos turi rimtesnių kozirių yra žinių ir naujienų publikavimas. Įsijungę kompiuterį per kelias sekundes galite nemokamai pačią šviežiausią ir būtent jums aktualią informaciją.Tokio dalyko negali pasiūlyti nei laikraštis, nei radijas, nei televizija. Tiems, kuriems reikia pačios naujausios informacijos "čia ir dabar", tiesiog privalo naudotis internetu. Bet ir čia aš randu minusų. Žvelgdamas į ekrane esantį vaizdą aš tiesiog negaliu atsiriboti nuo visko ir susitelkti tik į jį. Net radęs įdomų ir man aktualų tekstą aš jį tiesiog "permetu akimis". Dažnai vietoj nete esančios vertingos informacijos pasirenku kokias "15min" ir ten įdėmiai perskaitau net abejotinos vertės medžiagą. Nežinau, gal tai tik mano bėda, nes kalbėjau su nemažai žmonių, kuriems nėra didelio skirtumo kaip skaityti. Žinau net didvyrių, įveikiačių ištisas elektronines knygas. O aš net konspektus turėdavau atsispaudinti, kad galėčiau normaliai į juos įsigilinti.

Yra ir dalykas, egzistuojantis tik virtualioje erdvėje. Tai galimybė skaityti kitų paprastų žmonių mintis ir kūrybą. Taip, kalbu apie blog'us. Pamažu atradau kelioliką tinklaraščių, kuriuos visada mielai skaitau. Tikrai sutinku, kad gerų blogų(gerų būtent man) yra ne dešimtys, ar net šimtai. Bet aš dažniausiai apsiriboju tais keliolika, esančių mano Google reader'yje. Taip yra dėl anksčiau jau išvardintų priežasčių. Savotiškai pradėjau vertinti tas trumpas, koncentruotas mintis kurias perskaitau per kelias minutes ir darydamas kitus darbus galiu tai "suvirškinti".

Kažkada svarsčiau, kaip šaunu būtų gauti knygą, sudarytą iš geriausių blog'ų įrašų. Arba vakare atsiversti žurnaliuką su "nezinau.lt" "blogorama". Nors suprantu, kad netekčiau svarbiausio tinklaraščių teikiamo malonumo - galimybės rinktis. Ir ne mažiau sunku būtų atsisakyti galimybės reaguoti, tai yra komentuoti. Ir žinoti, kad tai perskaitys pats teksto autorius bei kiti tai skaitantys.

Išvardinau nemažai abiejų pusių tiek pliusų, tiek minusų. Tiek senoji "popierinė" kūryba, tiek naujųjų technologijų teikiamos galimybės turi kažką unikalaus ir išskirtinio, kas verčia tikėti, kad bent jau artimiausioje ateityje jos galės gyvuoti kartu.

Tą patį įrašą, tik ebloge galite rasti čia

1 komentaras:

scania gti rašė...

Yra knygų, kurias būtina turėti popierines.