Dviratis - IRGI transporto priemonė!

Vienas iš mane itin erzinančių dalykų Vilniuje ir apskritai visoje Lietuvoje, yra nepagarba dviratininkui. Dviračių takų infrastruktūra menkai išvystyta(turiu pripažinti, pamažu judama į priekį, bet mieste tenka važinėtis nesaugiomis gatvėmis), dviračių kur palikti mieste nėra, vairuotojai į dviratį žiūri kaip į svetimkūnį gatvėje, dviračiu taku kulniuojantys pėstieji tiesiog nesupranta, ką reiškia tos dvi linijos ir dviračio paveiksliukas ant asfalto. Savo nuoskaudas jau liejau ankstesniame įraše.

Šiais metais "atidarius" važinėjimo dviračiais sezoną, tenka susidurti su tomis pačiomis bėdomis. Po pirmadieninio pasivažinėjimo grįžau piktas ir jau norėjau skelbti donkichotišką kovą - kuo sunkiau apsišarvuoti dviratį ir.. važinėtis laikantis kelių eismo taisyklių. Kamikadziška, bet gal pagaliau vairuotojai pastebėtų dviratininkus ir suvoktų, kad ir jie turi teisę būti kelyje.

Na.. Ir prisigalvojau. Visai ne savo noru teko pažaisti su mašina boulingą. Važiavau Gedimino prospektu, dviračių juosta, dėvėdamas ryškią liemenę. Ir... situacija, kurią dažnai teko matyti bei patirti. Mašinos sukdamos į dešinę nesivargina pažvelgti į dešinėje pusėje esantį veidrodėlį. Važiuodamas pilnu greičiu pamačiau BMW sukantį man prieš nosį į dešinę. Dviratis užkliuvo už veidrodėlio(regis, sudaužiau jį), o aš jau guliu už kelių metrų ant asfalto. Skrydis buvo gan įspūdingas, ir turiu būti labai laimingas, kad atsipirkau vien sumušimais, bei pradrėskimais(ranką jau beveik sulenkiu, vaikštau jau irgi gan padoriai). Dviračio vairas nusisuko į šoną, bet nieko rimtesnio nesulūžo.

Pašokau, skausmą pajutau vėliau. Dar nesu matęs savo kojų, nevalingai tirtančių, apskritai visas nervingai drebėjau. Vairuotojas iššoko iš mašinos, patikino tikrai nematęs, atsiprašė, paklausė ar viskas gerai ir nuvažiavo. Nieko rimto neatsitiko, bet gal pareiškimą reikėjo parašyti, prevenciškai..

Pagalvojus, gal ir į naudą tas susidūrimas išėjo. Dabar jau važinėsiu atsargiau. Dažnai pagrindiniu važiuodavau, net matydamas iš šalutinio kelio atlekiančias mašinas (aišku proto ribose). Dažnai tekdavo avarinės situacijos vengti greitai stabdant. O vairuotojo apšaukimą ir elementarių taisyklių priminimą laikydavau šviečiamąją veikla. Dabar pasistengsiu labiau atsižvelgti į "žioplus" vairuotojus. Nes visų pirma, geras dviratininkas - gyvas dviratininkas.

7 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Pasakysiu savo nuomonę kaip automobilio vairuotoja. Gerbiu visus transporto dalyvius: tiek pėsčiuosius, tiek dviratininkus, tiek kitus vairuotojus. Tačiau tada, kai pėstieji kerta gatvę per pėsčiųjų perėją, o ne išbėgdami žaibišku greičiu belekur į gatvę. Lygiai taip pat susimėtau, kai pamatau mano juosta važiuojantį dviratį ir man pradeda atrodyti, kad mes abu joje netilpsim (kad neįvyktų toks accident'as, kaip Tau). Kur nupiešti takai, jog skirta dviračiams, niekada nevaikštau (ir tuo labiau nevažiuoju). Manau, kad miesto kelių tarnyba turėtų pasirūpinti nupiešti tuos takus ir padalinti kelius, kur kokioms transporto priemonėms važiuoti, o kultūringų vairuotojų tikrai yra.

Unknown rašė...

matai, pinkcity, aš važiavau tikrų tikriausia dviračių juosta. O pavojus išlieka ir ten..

Bet dviratis turi teisę važiuoti ir gatvėmis, juostos priklauso ir dviračiams. Žinoma, baisu, kai išvažiuoja netvarkingais dviračiais, be atšvaistų, liemenių, žibintų.. Vairuoju ir aš, ir tokie dviratininkai ir mane gąsdina..

scania gti rašė...

Lygiai taip pat esu perskridęs per audi, dar gerai, kad ratan pataikiau, būčiau duris salonan sugrūdęs :) Myniau jau priešpriešpaskutiniu bėgiu, spėju buvo apie 35 km/h, o tas gerasis žmogus pasuko dešinėn, nepažiūrėjęs per veidrodėlį, ir be posūkio :) Aš nusileidau visiškai sėkmingai, o dviratį teko parduoti :)

Anonimiškas rašė...

As suprantu dviratininkus, bet noriu pasakyti, kad jei nera dviraciu juostos sone ir vaziuoji uz masinos o ji suka i desine, tai mano manymu PRIVALAI masina praleisti, taip pat kaip vaziuodamas su masina nelendi i desine puse, jei matai kad masina suka.
Ir dar vienas reikalas, tai kad masinoje yra aklos zonos ir tikrai nelengva pastebeti. Siemet taip vieno motorolininko vos nenukrusau nuo vaizo, kai persirikinejau i kaire, o tas prie pat masinos akloj zonoj buvo ir nemate kad rodau posuki ir irgi islindo i kaire puse, tai gerai kad dar ziurejau i veidrodeli ir spejau sureguoti.
Isvadai noreciau pasakyti, kad reik ne tik masinos vairuotojams buti atidiems, bet ir visiems kitiems pasisaugoti.

Anonimiškas rašė...

taip, turi saugotis visi. Pripažįstu, dviratininkus pastebėti važiuojant mašina sunku. Pats su mašina sukdamas dešinėn labiau pasistengsiu įsižiūrėti į dešinį veidrodėlį.

Kai dviratininkai lenda tarp mašinų juostų tai aišku, jie patys prisiima atsakomybę, bet jei jau važiuoji normaliai, tau skirtoje juostoje, tai turi tokias pat teises, kaip ir mašinos vairuotojas. Visos pirmumo teisės turi galiot taip pat.

Anonimiškas rašė...

Ištrauka iš KET.
106. Ne sankryžoje esančiame nereguliuojamame dviračių tako ir kelio susikirtime dviračio ar mopedo vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems.

Ok, ten sankryža buvo reguliuojama, reikėtų vadovautis šviesoforais. Bet vis tiek ar pagal šį punktą nesigauna, kad automobilis sukdamas į dešinę ir kirsdamas dviračių taką turi pirmenybę prieš dviratininką?

Anonimiškas rašė...

ačiū už išsamų taisyklių paaiškinimą. Matai, ten rašoma apie vietas, kur dviračių takas susikerta su keliu. O Gedimino prospekte paprasčiausiai viena juosta išskirta dviratininkams, tai joje galioja galioja visos įprastos taisyklės, tik važinėti turėtų vien dviračiai. O rikiuojantis į kitą juostą, reikia praleisti ja važiuojančias transporto priemones.

Atėjo ir policininkas, bet ta mašina jau buvo nuvažiavusi. Pareigūnas patikino, kad važiavau pagal vias taisykles :)